Privatlånet

Hur läser jag min faktura?

Om du har svårigheter att förstå de olika delarna i din faktura, kan du titta igenom vår förklarande fakturaguide här. 

Hur ansöker jag om Privatlånet?

Du kan ansöka och få svar direkt på webben.

Du kan också få hjälp av en handläggare i vår kundservice på telefonnummer 0771-717-710.

Vilka grundkrav har ni på mig?

Du måste:

  • Ha fyllt 20 år
  • Ha en årsinkomst på minst 120 000 kr
  • Inga betalningsanmärkningar

Hur stor blir min månadskostnad?

Det beror på tre saker: din ränta, ditt lånebelopp och din återbetalningstid. Ta hjälp av vår lånekalkyl för att se vad ditt lån kostar. Tänk på att räntan sätts individuellt utifrån en kreditbedömning. Räntan är 3.50% -18.95 %

Vad är Låneskydd?

Låneskydd är en försäkring som kan hjälpa dig att klara av lånets månadskostnad om du blir sjuk eller arbetslös. I försäkringen ingår också sjukhusvistelse kopplat till sjukdom eller olycksfall. Dessutom innehåller försäkringen ett livskydd som kan täcka resterande lån om du avlider.

Om du redan har Privatlånet kan du läsa mer om och teckna Låneskydd här.

Jag vill lösa mitt lån tidigare, hur gör jag?

Ring vår kundservice på 0771-717 710 så får du rätt lösenbelopp.

Jag har fått lån hos er, när får jag pengarna?

När vi fått skuldebrevet tar det 2-5 bankdagar innan vi betalar ut pengarna. Har du en medlåntagare behöver han eller hon hämta ut ett rekommenderat brev innan vi betalar ut pengarna.

Hur tecknar jag Låneskydd?

Du ringer vår kundservice på 0771-717 710. Du kan också skriva ut och fylla i blanketten och skicka den till:

Frisvar
Marginalen Bank
20583942
831 17 Östersund

Om jag blir sjuk eller arbetslös, hur får jag då ersättning från försäkringen Låneskydd?

Kontakta vår samarbetspartner BNP Paribas Cardif på telefonnummer 020-52 52 56, de hjälper dig med en skadeanmälan. Deras webbsida hittar du här