Allmänna frågor

Kan jag besöka er?

Ja, i Stockholm kan du det. Ring vår reception på 010-495 1000 för att boka tid.

Hur ändrar jag min adress hos er?

Vi uppdaterar våra adressregister med uppgifter från Skatteverket. Om du vill kontrollera vilken adress vi har för dig kan du ringa vår kundservice på 0771-717-710.

Hur ansluter jag mig till autogiro?

Det finns två sätt. Du kan dels ringa och prata med en handläggare på kundservice på 0771-717-710. Du kan också skriva ut den här blanketten och skicka den till:

Frisvar
Marginalen Bank
20583942
831 17 Östersund

Hur gör jag en manuell inbetalning via Bankgiro på mitt lån?

Använd bankgiro- och OCR-numret som finns på din faktura. Du har alltid samma OCR-nummer så du kan göra extrabetalningar när du vill.

Hur gör jag om jag inte kan betala?

Då behöver du meddela oss det. Ring vår kundservice på 0771-717-710.

Hur kan jag få en kopia på min faktura?

Om du tappat bort din faktura eller om du inte fått den i brevlådan kan du beställa en ny från vår kundservice på telefon 0771-717-710. Om det bara är uppgifter om inbetalning du behöver, kan du använda uppgifterna från din förra faktura. Beloppet är oftast likadant varje månad.

Hur gör jag om jag vill utöka mitt lån?

Då ansöker du om att utöka ditt befintliga lån. Du kan fylla i en ansökan på vår hemsida och få svar direkt eller ringa in till kundservice på 0771-717-710. Tänk på att vi lånar ut maximalt 350 000 kr.

Varför har jag har fått dubbelt belopp på fakturan?

Om du inte betalade förra månaden får du betala dubbelt månaden efter. Vi tar då också ut en påminnelseavgift. Om du gjorde betalningen efter fakturans datum ska du betala beloppet på fakturan minus det försenade betalda beloppet.