Frågor och svar

Marginalen Gold

Hur fungerar försäkringarna?

Försäkringarna i Marginalen Gold gäller när du betalar med kortet. För nyckelservice ringer du 0770-456 899.

Vill du göra en skadeanmälan?

Gå direkt till försäkringsgivaren Europeiska ERVs hemsida för att anmäla skadan.

Hur fungerar poängen?

Marginalen Traveller ger dig poäng på allt du handlar och betalar med kortet, poäng som du kan samla i upp till fem år. Du kan byta poängen mot resor, upplevelser eller prylar. Du får en bonuspoäng för var sjunde krona du handlar för.

Du får inte poäng för kontantuttag i uttagsautomater eller på bank- och postkontor, vid Marginalen Flex, köp och växling av valuta, köp som ej belastar kreditutrymme eller kostnader för krav och inkasso samt övriga kostnader och avgifter.

Vad betyder 50 dagars räntefri kredit?

Om du alltid betalar hela den utnyttjade krediten betalar du inte någon ränta. Tiden från köpet till att fakturan från oss förfaller kan som mest uppgå till 50 dagar. En gång om året debiterar vi årsavgiften på 195 kr. Om du gör ett kontantuttag eller en betalningsöverföring från limiten till ett bankkonto (Marginalen Flex) debiteras ränta från uttagstillfället.

Hur funkar räntefri delbetalning?

 Du kan delbetala köp över 5.000 kr och ha upp till fyra delbetalningar samtidigt. Du betalar ingen ränta eller uppläggningsavgift utan bara en fast månadsavgift. Välj själv den takt du vill återbetala. Betalningsplanen syns tydligt både i internet- och mobilbanken.

Vilka försäkringar ingår?

Allt du behöver veta om försäkringarna hittar du på sidan om kortförsäkringar för Marginalen Gold.

Finns det några tilläggsförsäkringar?

Ja, Betalskydd och StopService.

Vad är Marginalen Flex?

Gör enkelt överföringar i internet- eller mobilbanken från ditt Marginalen Traveller/Gold kreditkort till andra bankkonton. Ränta beräknas från transaktionsdagen. Läs mer om flex