E-signering

Vad är e-signering?

E-signering innebär att du signerar ett avtal elektroniskt med e-legitimation (BankID) istället för på papper.

Vilka e-legitimationer godtas vid e-signering?

Mobilt BankID (smarttelefon/surfplatta), BankID på fil (dator) och BankID på kort (dator). Telias e-legitimation godtas inte.

Vad händer om jag väntar med att e-signera?

Du har möjlighet att gå in på esignera.marginalen.se för att signera ditt avtal inom 14 dagar från att du gjort en ansökan. Har ingen signering skett inom tre bankdagar från att du har gjort en ansökan skickas ett pappersavtal hem till dig per post.

Var kan jag se om jag har e-signerat mitt avtal?

Du kan se om ditt avtal är e-signerat genom att gå in på esignera.marginalen.se och logga in med ditt Mobila BankID eller BankID. Där kan du vid valfri tidpunkt logga in för att se alla avtal du har e-signerat.

Jag har inte något BankID, hur signerar jag mitt avtal?

Om ditt avtal inte e-signeras inom tre bankdagar skickas ett avtal hem till dig per post. Signera och returnera avtalet.

Jag har e-signerat men ännu inte fått kortet?

Kortet skickas inom en vecka från utförd signering. Om det tar längre tid, kontakta kundservice på telefon 0771 - 717 710.