Frågor och svar

Lönekontot

Är räntan fast eller rörlig?

Lönekontot har rörlig ränta.

Kan två personer ha Lönekontot tillsammans?

Ja, det går bra så länge ni är folkbokförda på samma adress. Medkontohavarens bankkort kostar inget extra och vi skickar både kort och PIN-kod till huvudkontohavarens folkbokföringsadress.

Jag är svensk medborgare men bor utomlands, kan jag öppna Lönekontot?

Är du folkbokförd i ett annat land än Sverige eller saknar du svenskt personnummer?
För mer information kontakta vår kundservice 0771-717-710.

Jag vill bara ha ett lönekonto, inget bankkort. Behöver jag betala avgift?

Om du öppnar ett lönekonto ingår alltid ett bankkort. Första månadsavgiften dras 30 dagar efter att kontot öppnats.

När debiteras första månadsavgiften?

Första avgiften debiteras 30 dagar efter att kontot öppnats.

Jag är medborgare i ett EES land. Kan jag söka om ett Lönekontot?

Ja, det går bra. Ring kundservice så skickar vi en ansökningsblankett. Efter det bokar vi ett möte på vårt kontor för att slutföra ansökan.

Hur kommer jag igång med Swish till lönekontot?

Anslut ditt mobilnummer till Swish

  1. Ladda ner Swish-appen (i App Store/Google Play/Windows Phone Store).
  2. Anslut ditt mobilnummer till ditt Lönekonto under rubriken ”Swishanslutningar” i inloggat läge i mobilbanken.
  3. Ange ditt telefonnummer i Swish-appen.
  4. Klart! Du kan nu skicka och ta emot pengar.

Betalningar har aldrig varit enklare

Med Swish kan du snabbt och säkert skicka pengar via ditt mobilnummer, som är anslutet till ditt Lönekonto. Pengarna skickas direkt till mottagaren, även om denna har en annan bank.

Vi vill uppmärksamma dig på att beloppsgränsen för att skicka pengar är maximalt 20 000 kr per kalendervecka (måndag-söndag). Vi kommer under år 2019 att skapa möjlighet för dig att ändra dina veckovisa och tillfälliga beloppsgränser.

Vad kostar Swish?
Swish ingår i ditt Lönekonto. 

Kan jag använda samma Swish från flera enheter?
Nej. Eftersom du behöver ha Swish-appen på samma enhet som du har ditt mobila BankID är det inte möjligt att ha ett och samma Swish anslutet till flera enheter.

Jag har Swish-asnlutning till en annan bank men vill byta till Marginalen Bank, hur gör jag då?
Du följer rutinerna för att ansluta dig till Marginalen Bank och ditt Lönekonto hos oss. Din Swish-anslutning hos nuvarande bank kommer avslutas per automatik.

Vad händer om jag byter telefonnummer?
Du behöver då avsluta Swishanslutningen till ditt gamla mobilnummer och ansluta ditt nya. Därefter behöver du aktivera Swish-appen igen.

Vad händer om jag skickar pengar till någon som inte har Swish?
Det går inte att skicka pengar till någon som inte har Swish. Om du knappar in ett telefonnummer som inte är anslutet till Swish får du ett meddelande om att betalningen inte kan genomföras.

Jag vill ångra betalningen, hur gör jag?

En betalning som du har skickat går inte att ångra. Kontakta mottagaren om betalningen har skickats felaktigt.

Har du fler frågor om Swish?
Getswish.se hittar du svar på fler frågor. För hjälp med installation kontakta vår kundservice.

Priser och villkor

Swish ingår i ditt Lönekonto.

Swish, Fullständiga villkor.

Marginalen Bank © 2019

Om Cookies