Få pengar tillbaka med vårt återbäringsprogram

Sök och handla i över 200 anslutna butiker och få återbäring på alla dina köp. Smidigt, smart och lönsamt. Hitta just dina favoritbutiker och börja shoppa!

Återbäringsprogrammet | Tretti.se Återbäringsprogrammet | Avis Återbäringsprogrammet | Boozt Återbäringsprogrammet | Booking.com Återbäringsprogrammet | Lekmer Återbäringsprogrammet | Rum21
Återbäringsprogrammet | Hotels.com Återbäringsprogrammet | Cervera Återbäringsprogrammet | Royaldesign

Återbäringsprogrammet | Registrera

  • Använd kontonumret kopplat till kortet. 
  • Kontonumret finns på ditt kontoutdrag eller i mobil-/internetbanken.

Återbäringsprogrammet | Sök & handla

  • Logga in och välj butik. 
  • Klicka dig vidare till butiken via återbäringsprogrammet. 

Återbäringsprogrammet | Bonus

  • Upp till 25% återbäring på onlineköp. 
  • Återbäringen utbetalas till ditt kortkonto.

Bra att känna till om återbäringsprogrammet

Hur fungerar återbäringsprogrammet?

Genom att logga in på vårt återbäringsprogram får du återbäring och rabattkoder i över 200 av de populäraste onlinebutikerna. Du får återbäring på allt du handlar i butiken utöver eventuella andra rabatter som butiken har, d.v.s. vår rabatt kombineras med butikens egna rabatter. Dina återbäringsköp samlas på din personliga sida som vi kallar ”Min sida”. 

Hur kommer jag igång med återbäringsprogrammet?

  1. Registrera dig på vårt återbäringsprogram 
  2. genom att ange din mailadress och kontonummer för kortet. Det är samma som OCR-numret på kontoutdraget (OBS ej ditt kortnummer)
  3. Du får sen ett mail från marginalen@market2member med verifieringslänk.
  4. Logga in och börja shoppa.

Får jag återbäring om jag går direkt till onlinebutiken?

Det är viktigt att du går till butiken via någon av knapparna "Till butik", "Visa rabattkod" eller "Visa erbjudande". Om du inte går via knapparna när du genomför ditt köp kommer vi inte att kunna spåra köpet och ge dig återbäring.

När du gjort ditt köp, ser du din återbäring på Mina Sidor inom någon dag efter köpet. På Mina Sidor ser du status på både utnyttjad, innestående och utbetald återbäring. Mer information om villkor för utbetalning av återbäring hittar du i den allmänna villkoren

Vad är det för skillnad på återbäring och rabattkoder?

Återbäringsprogramet erbjuder både återbäring och unika rabattkoder.

  • Återbäringen får du automatisk när du klickar på ”Till Butik”-knappen och gäller på hela inköpssumman.
  • Utöver återbäringen har många butiker även rabattkoder som du kan använda när du betalar i deras butik. Du kan alltid kombinera rabattkoder med erbjudandet om återbäring inom återbäringsprogrammet. Klicka på ”Rabattkoder”-knappen, kopiera koden och ange den när du betalar så får du rabatt plus återbäringen! 

Hur får jag min återbäring?

Dina köp syns på ”Min sida” som ”obekräftad” eller ”bekräftad”. På så sätt följer du utbetalningen och historiken av återbäringen. Du får din återbäring så snart butikens öppetköp-period har avslutats. Normalt har butiker 30 dagars öppet köp.

Utbetalningen sker direkt till ditt kortkonto en gång i månaden när ditt kontoutdrag skapas. Din återbäringregistrerats automatiskt i och med ditt köp och du kommer kunna se status inom någon dag efter köpet på Mina sidor i inloggat läge på Marginalens återbäringsprogram. Köpet har då status ”Obekräftad”. Det tar i genomsnitt 45 dagar innan butiken bekräftat ditt köp. För resebutiker bekräftas köpet i genomsnitt 60 dagar efter det att resan är avslutad. När köpet är bekräftat får det status ”Bekräftat” på Mina sidor. Samtliga köp som har status ”Bekräftat” kommer tillbaka till dig på din nästkommande faktura från oss på Marginalen bank.

Har du klickat dig vidare till en butik som inloggad på Marginalens återbäringsprogram och gjort ett köp, men ändå inte kan se din återbäring på Mina sidor kan du skicka in en supportfråga via webbformuläret i inloggat läge på Marginalens Återbäringsprogram.  Vi kommer att rapportera in köpet och du kommer att se köpet på Mina Sidor så snart vi fått bekräftelse från butiken. Bifoga alltid en orderbekräftelse när du skickar in en fråga om saknad återbäring

Vad behöver jag veta om cookies?

Innan du börjar handla via vårt återbäringsprogram måste du tillåta cookies i din webbläsare. Om du blockerar cookies, finns det risk att återbäring inte registreras på ditt konto. 

Enklaste sättet att ta reda på hur du tillåter cookies i din webbläsare är att googla på den version av webbläsare du använder och sedan följa instruktionerna.