Kundnöjdheten åter i topp hos Marginalen Banks privatlånekunder

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) är det oberoende mätinstitut som årligen mäter hur nöjda svenska bankkunder är inom olika områden. Rapporten för 2018 visar att Marginalen Banks privatlånekunder är bland de mest nöjda.

Resultatet i SKI:s mätning för 2018 visar att Marginalen Banks kundnöjdhet hos privatlånekunder ökar med 2,4 i jämförelse mot föregående år. Totalindex på 72,7 ger oss en tredjeplats på topplistan och bekräftar därmed att arbetet med vår tillgänglighet ger resultat.

Under året har vi fortsatt digitalisera verksamheten. För privatlånekunder har vi bland annat gjort det möjligt för fler e-signeringar vid beviljad låneansökan, kortat utbetalningstiden samt utvecklat vår mobil- och Internetbank med nya funktioner och tjänster.

Privatlånet står för den största delen av vår utlåning. Vi är därför särskilt stolta att just våra privatlånekunder märker av de förbättringar vi gör för dem och belönar oss med ännu högre betyg i år. Vi lovar att fortsätta utveckla vår verksamhet och uppmanar våra kunder att komma med synpunkter genom att maila till kundpassion@marginalen.se

SKI-boll-original_CR.jpg