Marginalen Bank fyller år

På fem år har det så klart hunnit hända massor, och det mesta från teknik till samhälle ser annorlunda ut, men stommen i vår kommunikation och vår vision, om finansiell enkelhet och balans för våra kunder har varit konstant.

När vi ser tillbaka på vad vi lärt oss på de här åren, så är det självklart massor om kundpassion men också om vikten av att ha en bra företagskultur och vad det faktiskt innebär att bygga upp en verksamhet som bank från grunden.

I våra första reklamfilmer som vi använde när vi lanserade banken och varumärket i slutet av 2010 och sedan vidare i 2011 så var det tecknat, animation och musik som var i fokus. Handritade och 3D animerade med specialskriven musik är filmerna i sig exempel på hur vi, genom att välja konst som en bärare av vår varumärkesidentitet, har haft möjlighet att använda ett formspråk som kanske är litet annorlunda än vad man förväntar sig i vår bransch. Och det passar ju bra, för det är en sak som inte ändrats, vårt mål att vara en annorlunda bank.

 

Reklamfilm 1 - November 2010

Reklamfilm 2 - Januari 2011

Reklamfilm 3 - Augusti 2011