Konton

Vanliga frågor och svar om Konton

Var kan jag se detaljerad kontoinformation?

Gå in på Min översikt och klicka sedan på ett kontonummer.

Hur får jag reda på aktuell ränta?

När du är inne på kontoinformation väljer du fliken Ränteinformation.

Vad betyder spärr mot debet?

På Högräntekontot kan du inte själv göra uttag direkt i internetbanken eftersom kontot har en villkorsperiod på 12 månader. Gör du ett uttag innan villkorsperioden har löpt ut minskar räntesatsen på insatt belopp med maximalt en procentenhet.

Läs mer i villkoren för kontot. Vill du göra ett uttag, gå in på fliken Kundservice och kontakt och skicka ett meddelande till oss så hjälper vi dig.

Var ser jag villkorsperioden på Högräntekontot?

Gå in på kontoinformationen och fliken transaktioner. Villkorsperioden gäller 12 månader från första insättning på kontot eller senaste uttaget, inte från öppningsdagen. 

Hur beställer jag ny PIN-kod?

Det är viktigt att du loggar in med PIN-kod och kodkort, inte med e-legitimation. Gå in under Min översikt, Våra inloggningssätt och välj Enkel inloggning med PIN-kod.

Hur väljer jag en ny telefonkod?

Gå in på Kundservice och kontakt och där finner du Ändra telefonkod. Välj ny kod på 6 tecken. Koden är knuten till dig personligen, inte till det bolag som du är inloggad på. Du kan alltså använda koden även till dina privata ärenden.

Hur ser jag vilket företag jag betalat till eller fått pengar från?

När du klickar på transaktionen får du upp detaljerna och där framgår vilket företag pengarna har gått till eller kommer från.