Inloggning

Hur loggar jag in på internetbanken?

För att kunna logga in i Internetbanken Företag så behöver du vara anmäld som Behörig användare för företaget/föreningen.

Så snart som kontot är öppnat så kan du som användare enkelt logga in med ditt mobila BankID, även andra former av BankID fungerar bra.

Om du inte har ett BANKID eller har möjlighet att skaffa ett så ringer du enkelt till kundservice på 0771-71 77 10, så hjälper vi dig med inloggningsalternativ.

När du loggat in ser du en lista på den eller de olika roller och företag du har tillgång till. Klicka på raden för det företag du vill komma in på, du kan sedan enkelt byta bolag i rullistan.

Vilka olika inloggningssätt finns det?

1. BankID på fil eller kort
2. 
Mobilt BankID
3. Pin-kod och kodkort
4. Mobilverifiering
5. Enkel inloggning med PIN-kod (Begränsad åtkomst)

Vad är BankID/e-legitimation?
E-legitimation är en elektronisk legitimation för användning på internet och fungerar precis som ditt ID-kort, körkort eller pass. Med hjälp av en e-legitimation kan du identifiera dig och logga in, skriva under avtal och godkänna transaktioner på olika myndigheters, bankers och företags webbplatser. Det finns tre olika e-legitimationer: BankID (och Nordea), Mobilt BankID och Telia e-legitimation.

Vad är Mobilt BankID?
Mobilt BankID är en e-legitimation för mobiltelefoner och surfplattor. Gå in på www.bankid.com för att komma igång med ditt mobila BankID.

Kan jag beställa Mobilt BankID eller BankID via Marginalen Bank?
Marginalen Bank är inte utgivare av BankID. Du gör beställningen via en bank som är utgivare av BankID.

Hur skaffar jag en e-legitimation?
Det finns flera utgivare av e-legitimation, gå in på www.e-legitimation.se för att komma igång med e-legitimation.

Hur spärrar jag min e-legitimation?
Din e-legitimation är en personlig id-handling som ska förvaras säkert. Om du misstänker att någon har kommit åt din e-legitimation är det viktigt att du omedelbart spärrar den hos utgivaren.

Varför fungerar inte mitt BankID?
Om du har problem med ditt BankID bör du först testa det på www.test.bankid.com (gäller ej Telia e-legitimation) för att kontroller att det ör giltigt. Du kan även gå in på www.install.bankid.com för att ladda ner det senaste säkerhetsprogrammet.

Hur loggar jag in med Mobilverifiering?
Följ instruktionen för att logga in med vår app för mobilverifiering. Observera att du behöver PIN-kod och kodkort för att aktivera mobilverifieringen.

Hur loggar jag in med PIN-kod och kodkort?
Så här gör du:

  1. Välj kodkort på inloggningssidan.
  2. Ange ditt personnummer utan bindestreck (10 siffror).
  3. Ange in din PIN-kod och klicka på Fortsätt.
  4. Ange den fyrsiffriga engångskod från ditt kodkort som motsvarar kombinationen på kodkortet.
  5. Klicka på Fortsätt. Nu är du inloggad.

OBS! Du måste tillåta cookies för att kunna logga in.

Hur aktiverar jag ett nytt kodkort?

Du behöver ha kvar minst två koder från det gamla kodkortet för att kunna aktivera ett nytt. När du har använt större delen av koderna på ditt kodkort skickar vi automatiskt ett nytt kort till dig.

  1. Logga in på internetbanken, klicka på Säkerhetsinställningar och sedan Aktivera nytt kodkort.
  2. Skriv in ditt nya kodkortsnummer. Det består av sju tecken, oftast både siffror och bokstäver. Klicka på Fortsätt.
  3. För att aktivera ditt nya kodkort använder du en fyrsiffrig kod från ditt gamla kodkort. Klicka på Godkänn.
  4. Ditt nya kodkort är nu aktiverat. Det gamla går inte längre att använda.

Har ditt kodkort blivit spärrat på grund av fel PIN-kod eller har kortets giltighetstid gått ut? Ring kundservice på 0771-717 710, vardagar 07.00-21.00 och helger 09.00-17.00.

Hur loggar jag in med enkel inloggning (PIN-kod)?

Anger du bara din PIN-kod får du begränsad tillgång till internetbanken och kan inte utföra några transaktioner.