Anpassad layout - en av flera trevliga uppdateringar i Hygglig betaltjänst

Hygglig Checkout

Marginalen Bank uppdaterar betaltjänsten Hygglig Checkout och gör det enkelt för köparna att välja betalsätt innan slutfört köp. Dessutom ges handlarna möjlighet att anpassa Hygglig Checkout till sin egen e-handelsidas grafiska profil för en sömlös shoppingupplevelse.

Tjänsten Hygglig Checkout lanserades på marknaden under sommaren 2016 med målet att skapa en trygg och enkel köpupplevelse till schyssta villkor för både köpare och handlare.

—Vi har lyssnat på den feedback vi fått från handlare och deras kunder, det finns en önskan om att kunna välja betalsätt innan köpet bekräftas. Det kan låta som en liten förändring men den är viktig i arbetet att uppfylla vårt mål med Hygglig, att erbjuda en tjänst som är transparent och schysst för både e-handlare och konsument, säger Lars Francke, ansvarig för Hygglig Checkout.   

Anpassningsbar layout för en bättre köpupplevelse

De betallösningar som erbjuds i Hygglig Checkout är idag faktura, kort och direktbanksbetalning. Uppdateringen som just lanserats är redan implementerad i e-handlarnas kassor eftersom tjänsten bygger på en automatisk integration; förbättringar och uppdateringar av Hygglig Checkout sköts utan handpåläggning från handlaren eller dess webbyrå. På samma sätt kan fler betalsätt komma att integreras för handlarna i framtiden.

Den andra stora nyheten i Hygglig Checkout är anpassningsbar layout. Som ett led i att stärka kundens köpupplevelse och handlarens identitet erbjuder Marginalen Bank sina kunder att anpassa Hygglig Checkout till deras egen grafiska profil.

— Kassan ska kännas som en del av e-handeln som den är integrerad i, istället för en påhängd tredjepartslösning. Handlaren kan anpassa färg, form och typsnitt på Hygglig Checkout så att köparen känner igen sig hela vägen till avslutad affär, säger Lars Francke.

Hygglig Checkout påminner köparen för att undvika förseningsavgifter

Betaltjänsten från Marginalen Bank ska vara vad den heter, och Hygglig Checkout påminner köparen vid förfallodagen i de fall betalningen glömts bort för att undvika förseningsavgifter. Snabbt och intuitivt flöde är viktigt för konverteringen och detta har Marginalen Bank anammat även för sin egen affär med handlarna. Det ska vara enkelt att komma igång med Hygglig Checkout och med hjälp av pedagogiska steg för integrering och digital signering har några handlare fått in sin första order mindre än 24 timmar efter de skickat intresseförfrågan till Marginalen Bank.

Tjänsten har ingen bindningstid, uppstartskostnad eller månadsavgift. Transaktionsavgiften är 2,95% och utbetalningar sker veckovis utan fördröjning. Marginalen Bank samarbetar med webbshopsleverantörerna PandaCommerce och Wetail och tillhandahåller i dagsläget färdiga moduler för de ledande open source-plattformarna.

Läs mer om Hygglig Checkout